باتری قلمی و نیم قلمی اصل از کجا بخریم؟

فکر کردی وقتی برای ساعت دیواری، چراغ قوه یا اسباب‌بازی‌های کوچولوی خونه باتری می‌خری، چقدر به برندش توجه می‌کنی؟ برند باتری خیلی تو قدرت و کیفیتش موثره. پس اگه دنبال جایی می‌گردی که باتری‌های قلمی یا نیم قلمی خوب و باکیفیت بخری، نگران نباش! من اینجام تا راهنماییت کنم. بیا با هم ببینیم کجاها می‌تونی این باتری‌های معتبر رو بخری!

باتری‌ها حکم قلب تپنده‌ای رو دارن برای وسایل الکتریکی‌مون، چون بدون اونها اصلاً کار نمی‌کنن، مخصوصاً وقتی حرف از وسایلیه که به شروع سریع و قابل اعتماد نیاز دارن. حالا وقتی می‌خواهی باتری قلمی یا نیم قلمی بخری، یه سری نکات هست که باید بهشون توجه کنی. مثلاً به عمر باتری، میزان جریان و ولتاژی که می‌تونه تولید کنه، و اینکه آیا برای دستگاهت امن و سازگاره یا نه. خوبیش اینه که من اینجام و می‌تونم کمک کنم تا با توجه به نیاز وسایلت باتری مناسب رو انتخاب کنی! اگه خواستی کمک بیشتری داشته باشی، فقط کافیه بپرسی.

 

باتری قلمی و نیم قلمی با برند معتبر را از کجا بخریم؟

نمی‌دونم تا حالا شده گیج بشی وقتی می‌خوای یه برند خوب و محبوب برای خرید پیدا کنی؟ این روزها پیدا کردن یه محصول با کیفیت کار ساده‌ای نیست، مخصوصاً با همه اون تبلیغاتی که همش دور و برمونه. گاهی اوقات برندهایی که خیلی سر و صدا دارن، اما کیفیتی که وعده دادن رو نمی‌دن و خب، رفته رفته مردم هم کمتر ازشون راضی‌اند.

ولی نگران نباش، چون ما اومدیم و با بررسی‌هایی که از نظرات بیش از ۱۹۰۰ نفر در سرتاسر ایران جمع‌آوری کردیم، دیدیم که در این دنیای بزرگ باتری‌های قلمی و نیم‌قلمی، برند وارتا آلمان از بقیه برندها پیشی گرفته. این برند خصوصیات فوق‌العاده‌ای داره، مثل طول عمر بالا، تنوع محصول، و ارزشی که برای خرید داره.

و یه خبر خوب، فروشگاه آنلاین مبین باتری نمایندگی‌شونه و باتری‌های مخصوص هر وسیله‌ای که فکرشو بکنی، از دوربین گرفته تا ساعت دیواری، ریموت کنترل ها، اسباب‌بازی‌ها، تلفن‌های بی‌سیم، دستگاه‌های تست قند خون و حتی پخش‌کننده‌های موزیک و بوگیرهای هوا رو داره. اگه به دنبال باتری خوب می‌گردی، حتماً به مین باتری سر بزن!

 

انواع باتری قلمی

سلام دوست من! می‌دونی که توی هر خونه‌ای، از دوربین‌ها گرفته تا دسته‌های بازی، ساعت‌ها و حتی کنترلرها، همه و همه به باتری قلمی نیاز دارن تا با انرژی لازم کار کنن، درسته؟ جالبه که بدونی این باتری‌های قلمی که مدت‌هاست کنارمون هستند، با تغییرات فناوری خودشون رو به‌روز نگه داشتن و به شکل سلول‌های خشک استوانه‌ای توی اندازه‌های مختلف در اومدند.

اون علامت “AA” که روی باتری‌ها می‌بینیم، یه نشان جهانیه که همه جا شناخته شده. همه‌ی باتری‌های این مدل، این کُد کوچیک رو دارن. این بچه‌ها اندازه‌شون همیشه یکسانه: قطرشون حدود 1.3 سانتی‌متر و طولشون حدود 5 سانتی‌متر. و اما وزنشون، بستگی به تکنولوژی‌ای داره که توی ساختشون استفاده شده، از حدود 15 گرم برای نوع لیتیومی شروع می‌شه و می‌تونه تا 31 گرم برای نوع نیکل متال هیدرید بره.

چیزی که کمتر به چشم میاد اینه که این دوستان کوچک توی فناوری‌های مختلف مثل آلکالاین (قلیایی)، نیکل متال هیدرید، روی کربن و لیتیومی تولید می‌شن و همشون یه چیز رو دارند: ولتاژ اسمی 1.5 ولت! اگه هر سوالی در این مورد داری، من اینجام تا جوابتو بدم. خوشحال می‌شم کمکت کنم!

 

انواع باتری نیم قلمی

صحبت از باتری‌ها به میون که میاد، انگار داریم راجع به عضو کوچیک اما حیاتی خانواده وسایل الکترونیکی حرف می‌زنیم، درسته؟ رفقا، می‌دونین چیه؟ فرق اصلی باتری‌های قلمی و نیم قلمی در سایزشونه. باتری‌های نیم قلمی (یا همون AAA های کوچولو) به خاطر ابعاد کوچیک‌تری که دارن، غالباً جای خودشون رو توی وسایل فشیق‌تر پیدا می‌کنن، جایی که باتری‌های بزرگ‌تر قلمی جا نمی‌شن. ولی‌‌ هی، ولتاژشون همان ولتاژ باتری‌های قلمیه، بنابراین از اون نظر سروکار داریم با دو تاقوی کوچیک و بزرگ با توان یکسان!

حالا چیزی که باحاله اینه که بسیاری از وسایلی که قدیم‌ها به دنبال باتری‌های قلمی می‌گشتن، مثل کنترل‌ها، چراغ‌ قوه‌ها، و موس‌های بی‌سیم، الان رفتن سمت استفاده از باتری‌های نیم قلمی به‌دلیل پیشرفت‌های تکنولوژیکی و بهتر شدن ظرفیت‌ها. به همین دلیله که می‌بینیم حدود یک‌چهارم بازار، دست این باتری‌های کوچکتره.

وقتی حرف از تفاوت میان باتری قلمی و نیم قلمی می‌زنیم، می‌رسیم به این قسمت که خب، هر دو نوع باتری بعد از مدتی حالتشون تغییر می‌کنه و دیگه کارایی سابق رو ندارن، به خاطر همینه که دوستان مهندسمون شروع کردن به دست و پنجه نرم کردن با باتری‌های قابل شارژ، که در زمینه‌های باتری‌های قلمی و نیم قلمی دستاوردهای خیلی خوبی داشتن. حالا بیاین با هم یه نگاهی به این نوع باتری‌ها و مزایای استفاده ازشون بندازیم.

 

 

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *